چرا سمپوزیوم؟ چرا مدیران حرفه ای؟

5/5 - (1 امتیاز)

پس از برگزاری موفقیت آمیز اولین مجمع مدیران حرفه ای پروژه کشور که همزمان با بزرگداشت روز جهانی مدیریت پروژه به همت گروه مشاورین مدیریت پروژه ایران PMPiran برگزار شد، به اطلاع می رساند با عنایت به جایگاه ارزشمند راهبردی…

PMPiran
25 مهر 1393 دقیقه 0 دیدگاه

پس از برگزاری موفقیت آمیز اولین مجمع مدیران حرفه ای پروژه کشور که همزمان با بزرگداشت روز جهانی مدیریت پروژه به همت گروه مشاورین مدیریت پروژه ایران PMPiran برگزار شد، به اطلاع می رساند با عنایت به جایگاه ارزشمند راهبردی دانش مدیریت پروژه در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور و ضرورت ارتقا سطح علمی و عملی مدیران پروژه کشور، مجموعه مشاورین مدیریت پیران PMPiran در نظر دارد، سمپوزیوم مدیران حرفه ای پروژه در ایران را به مناسبت بزرگداشت روز حهانی مدیریت پروژه با همکاری و مشارکت نهادهای علمی و دستگاه‌های اجرائی کشور و با حضور جمعی از متخصصین و نخبگان بین المللی و سخنرانی علمی و عملیاتی برخی از مدیران اَبَرپروژه های کشور برگزار می‌نماید.
حال اینکه چرا اعضاء کمیتۀ سیاستگذاری نام سمپوزیوم را برای این مجمع در نظر گرفته اند شاید با بررسی تعاریف زیر تا حدی روشن گردد. با توجه به اهمیت بحث مدیریت پروژه در کشور های در حال توسعه و نیاز روز افزون به تشکل مجامع تخصصی در این حوزه نام سمپوزیون نشان دهنده دغدغه اعضاء کمیته علمی و سیاستگذاری است.

 

عکس نشان دهنده سمپوزیوم 

 

  • تعریف چند اصطلاح:

 

  1. کنگره – Congress (همایش) :

 

کنگره به همایش (تجمع، گردهمایی یا میتینگ) چندصد تن یا حتی هزاران نفر به عنوان نمایندگانی از یک گروه حرفه‌ای، فرهنگی یا مذهبی و … گفته می‌شود. یک کنگره غالباً برای بحث درباره یک موضوع خاص تشکیل می‌‌شود. شرکت در کنگره برای ارائه و بحث موضوع تنها توسط اعضا و سازمانهای حمایت کننده (اسپانسرها) انجام می‌گیرد. کنگره معمولاً با برنامه‌ریزی قبلی و به صورت سالیانه یا چندساله برپا می‌شود. بیشتر کنگره‌های بین‌المللی و جهانی بصورت سالیانه برگزار می‌شوند. کنگره غالباً برای چند روز طول می‌کشد و دارای چندین جلسه همزمان است. . از میان‌ بسیاری‌ از کنگره‌ هامی‌ توان‌ به‌ کنگره‌ وین‌ (15-1814 ) که‌ منجر به‌ عقدقرادادی‌ برای‌ اتحاد اروپا گردید ،کنگره‌ پاریس‌ (1856 ) و کنگره‌ ژنو (1864) که‌اولی‌ سبب‌ خاتمه‌ جنگ‌ کریمه‌ شد و دومی‌ کمیته‌ بین‌ المللی‌ صلیب‌ سرخ‌ را بوجودآورد نام‌ برد .

 

  1. کنفرانس – Conference (فراهم آیی)

همایشی مشارکت‌جویانه که برای بحث، حقیقت‌یابی، حل مشکل و مشاوره تشکیل می‌شود. در مقایسه با کنگره،‌ کنفرانس معمولاً در مقیاسی کوچکتر اما از ویژگی بالاتری برخوردار است و در نتیجه تبادل اطلاعات راحت‌تر انجام می‌شود. اگرچه کنفرانس ذاتاً محدودیت زمانی ندارد اما معمولاً دارای دوره زمانی کوتاه و اهداف مشخصی است.

 

  1. سمینار – Seminar (هم اندیشی)

 

همایش یا همایش‌های زنجیره‌وار افرادی متخصص با مهارتها و تخصصهای متفاوت اما دارای علاقه و نگرانی مشترک که به منظور آموزش و یادگیری دور هم جمع می‌شوند. برنامه کاری یک سمینار با هدف تقویت مهارتهای افراد شرکت کننده تنظیم می‌شود.

 

  1. سمپوزیوم – Symposium (هم نشست)

 

همایش تعدادی افراد خبره و متخصص در یک زمینه خاص که در آن مقالاتی بوسیله افراد متخصص در موضوعات خاصی ارائه و مورد بحث قرار می‌گیرد و در رابطه با مسائل مورد بحث، توصیه‌ها و راهکارهایی پیشنهاد می‌شود.

 

  1. میتینگ – meeting (جلسه)

 

هر نوع تجمع بیش از ۱۵ نفر که در مکانی تجاری برپامی‌گردد و شامل کنوانسیون، کنگره‌، کنفرانس، سمینار، کارگاه، سمپوزیوم می‌گردد که مردم را برای یک هدف مشترک یعنی تبادل اطلاعات گرد هم می‌اورد.

 

  1. کارگاه – Workshop

 

نوعی سمینار با تمرکز و تاکید بر بحث آزاد، تبادل ایده‌ها،‌ نمایش روشهای بکارگیری عملی مهارتها و اصول است. همچنین به گردهم‌آیی چندین نفر برای بحث عمیق و شدید درباره موضوعی خاص نیز اطلاق می‌شود.

 

عکس نشان دهنده سمپوزیوم

  1. چرا مدیران حرفه ای پروژه؟

 

با توجه به اینکه تمامی امور پروژه ها توسط انسانها و برای انسانها انجام میشود میتوان سرمایه های انسانی را به عنوان مهمترین دلایل موفقیت و شکست پروژه ها در نظر گرفت و در این بین مدیر پروژه به عنوان رهبر و هماهنگ کننده تیم پروزه نقش بسزایی در بهینه سازی و کاربرد درست ابزارها و روشها دارد، بنا براین در این سمپوزیوم مدیران پروژه ها و اعضای تیم مدیریت پروژه به عنوان اصلی ترین عوامل پروژه مورد توجه قرار خواهند داشت و سعی در به اشتراک گذاری تجارب حرفه ایی و علمی شرکت کنندگان خواهد بود.

  • مخاطبان این رویداد

 

مدیران پروژه، اعضاء تیم های پروژه، مهندسین پروژه، راهبران پروژه، راهبران و کارشناسان دفتر مدیریت پروژه، مشاوران مدیریت پروژه، متخصصین مدیریت پروژه چابک، متخصصین توسعه نرم افزار، مهندسین طراحی، مهندسین صنایع، مدیران طرح و برنامه، مهندسین تولید، مدیران عملیاتی، حرفه ای های فناوری اطلاعات، مدیران تحقیق و توسعه، راهبران بازاریابی و کلیه افرادی که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با فرایندهای مدیریت پروژه ارتباط دارند.
امیدواریم شما نیز با نظرات راهگشای خود مارا در این راه یاری نمایید.

 

 

چهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.ipmday.ir مراجعه بفرمایید


PMPiran

PMP

مجموعه PMPiran با سال‌ها تجربه در حوزه آموزش و مشاوره مدیریت پروژه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *