چرا مدیریت پروژه می‌­تواند آینده شغلی مناسبی را تضمین کند؟

با در نظر گرفتن مدیریت پروژه به عنوان یکی از سریع ترین زمینه های رشد در کشور، بسیاری از متخصصان در جستجوی مسیر شغلی مدیریت پروژه و انتخاب آن به‌عنوان شغل آینده خود هستند. اما چرا مدیریت پروژه؟

PMPiran
14 فروردین 1397 دقیقه 0 دیدگاه

انتخاب و یافتن مسیر شغلی مناسب دغدغه بسیاری از افراد جویای شغل است. انتخاب مسیری درست با توجه به ویژگی‌های شخصیتی افراد و دیدی باز نسبت به آینده آن می­تواند تمامی ابعاد زندگی فرد را بهبود ببخشد، رضایت شغلی نقش مهمی در رضایت فرد از زندگی دارد. با در نظر گرفتن مدیریت پروژه به عنوان یکی از سریع ترین زمینه های رشد در کشور، بسیاری از متخصصان در جستجوی مسیر شغلی مدیریت پروژه و انتخاب آن به‌عنوان شغل آینده خود هستند. اما چرا مدیریت پروژه؟

موسسه مدیریت پروژه (PMI) مسیر روشنی را برای کسانی که قصد دارند مدیریت پروژه را به‌­عنوان کار حرفه‌ایی خود در نظر بگیرند، به تصویر کشیده است.

  1. شمار مشاغل و حقوق مدیران پروژه در حال افزایش است:

بر طبق گفته موسسه مدیریت پروژه در سال 2017، تقاضا برای به‌کارگیری متخصصان مدیریت پروژه نسبت به دیگر مشاغل سرعت بالاتری دارد. این گزارش نشان می­دهد که تا سال 2027، کارفرمایان سراسر جهان نیاز به تقریبا 88 میلیون نقش مدیریتی پروژه دارند.

در دسترس بودن موقعیت های باز فقط بخشی از مسیر حرفه ای مدیریت پروژه است؛ حقوق قابل ملاحظه این شغل مزیت دیگر آن به­‌حساب می­آید. طبق گزارش حسابرسی حقوق و دستمزد موسسه مدیریت پروژه در سال 2018، میانگین حقوق سالانه مدیران پروژه با مدرک PMP در ایالات متحده 119،235 دلار است که 20،000 دلار بیشتر از حقوق مدیران بدون مدرک PMP است.

فرصت­‌های شغلی و درآمد بالقوه، دو عامل مهم است که افراد قبل از انتخاب یک مسیر شغلی باید در نظر بگیرند و مدیریت پروژه در هر دو زمینه نمره خوبی بدست می‌­آورد.

 

  1. مدیران پروژه در هر صنعتی جای دارند:

کسانی که در مسیر شغلی مدیریت پروژه قرار گرفته‌­اند مهارت هایی را بدست می‌­آورند که می توانند در هر صنعتی از تکنولوژی اطلاعات گرفته تا خدمات تجاری آن­ها را به‌کار گیرند. این انعطاف حرفه‌­ای تضمین می کند که مدیران پروژه به آسانی می توانند کار پیدا کنند، حتی اگر صنعت فعلی آن­ها تحت تاثیر رکود اقتصادی یا تقاضای چرخ‌ه­ای قرار گرفته باشد.

 

  1. مهارت های مورد نیاز برای مسیر شغلی مدیر پروژه:

قبل از شروع یک مسیر شغلی مدیریت پروژه، باید از خودتان بپرسید که آیا شما برای این نوع کار اشتیاق دارید یا نه. یک مدیر پروژه نیازمند ارتباطات قوی و مهارت های سازمانی، توانایی یکپارچگی وظایف چندگانه و درک نقش های عملکردی در بخش های مختلف سازمان است. بخش اعظمی از این توانایی­ها اکتسابی هستند و بخشی از آن­ها نیز در شخصیت افراد وجود دارد. اگر اشتیاق رسیدن به این مهارت­ها در شما وجود دارد مدیریت پروژه شغل مناسبی برای شماست.

 

  1. آموزش و تمرین مدیریت پروژه:

اولین گام در تبدیل شدن به یک مدیر پروژه، آموزش درست است. شما لزوما به مدرک مدیریت پروژه نیاز ندارید، اما شما نیاز به آموزش تخصصی دارید. صدور گواهینامه صنعت به شما امکان به­ دست آوردن موقعیت شغلی مناسب را می­دهد.

هنگام ارزیابی گزینه های آموزشی خود، در نظر بگیرید که رزومه خود را به دور از هر نوع دید رقابتی تهیه کنید. مدرک یک دانشگاه معتبر نشان می دهد که شما در زمینه مدیریت پروژه جدی هستید. خبر خوب این است که با دسترسی گسترده به برنامه‌های آنلاین، مکان دیگر محدودیت نیست و شما می­توانید برای آموزش و حتی معرفی خود به دنیای مدیریت پروژه از فضاهای مجازی استفاده کنید.

 

  1. در مسیر شغلی مدیر پروژه قرار بگیرید:

آموزش­‌های مدیریت پروژه و اخذ گواهینامه‌­ها می تواند به افراد برای بدست آوردن اولین موقعیت کاری کمک کند. با گذشت زمان مدیران پروژه موفق به پروژه های با اندازه و پیچیدگی بیشتر وارد می­شوند. کسانی که خود را در کار ثابت می‌کنند و تعهد به یادگیری مداوم را نشان می دهند، دارای پتانسیل پیشرفت عالی هستند. با کمی صبر و حرکت در مسیر درست می­توانید تبدیل به مدیر پروژه موفق شوید.

 

 جمع بندی

اگر با توجه به ویژگی های فردی و علایق خود تصمیم به انتخاب این رشته به‌عنوان شغل آینده خود کرده‌اید. امروز، اولین گام‌های خود را به سوی مسیر شغلی مدیریت پروژه بردارید، آموزش‌ها و مهارت‌­های لازم را کسب کنید، با تلاش و تمرکز بر هدف در آینده به فرصت­‌های شغلی عالی، حقوق و دستمزد بالا و رضایت بلند مدت خواهید رسید. مدیریت پروژه در تمامی ابعاد زندگی حتی زندگی شخصی نیز تاثیر گذار است.

 


PMPiran

PMP

مجموعه PMPiran با سال‌ها تجربه در حوزه آموزش و مشاوره مدیریت پروژه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *