سه کلید برای مدیریت پروژه خلاقانه

برای اینکه بهتر از همیشه پروژه ها را مدیریت کنیم، باید خلاقیت خود را به کار ببندیم. یکدلی با اعضای تیم، مهارت های ارتباطی قوی و ابزارهای مناسب، کلید های حیاتی شما برای یک مدیریت پروژه خلاقانه هستند.

PMPiran
28 تیر 1396 دقیقه 0 دیدگاه

خلاقانه مدیریت پروژه

برای اینکه بهتر از همیشه پروژه ها را مدیریت کنیم، باید خلاقیت خود را به کار ببندیم. یکدلی با اعضای تیم، مهارت های ارتباطی قوی و ابزارهای مناسب، کلید های حیاتی شما برای یک مدیریت پروژه خلاقانه هستند.

  1. مدیریت پروژه خلاق نیاز به یکدلی با تیم پروژه دارد

مدیریت پروژه خلاقانه، از آنجایی که با افراد حقیقی در ارتباط است، نیاز به درک متقابل دارد. شما تنها جزئیات را مدیریت نمی کنید، بلکه مجموعه ای از خلاقیت های پرشور و نگرانی ها که مربوط به افراد حقیقی هستند را مدیریت می کنید. بنابراین باید اعضای تیم خود را به خوبی بشناسید، نقاط قوت و خلاق آن ها را بدانید و اصول روانشناسی را برای آن ها بررسی کنید و این کار به شما کمک میکند که از مقاومت آنها در برابر تغییر و تصمیمات شما جلوگیری کنید و با آنها ارتباط بیشتری برقرار کنید. اینگونه، موفقیت های بیشتری در جهت رسیدن به اهداف بدست می آورید و علاوه بر آن نه به عنوان یک مدیر، بلکه به عنوان یک رهبر انگیزشی و دلسوز نمود پیدا خواهید کرد.

  1. مدیریت پروژه خلاق نیاز به مهارت های ارتباطی قوی دارد

مدیریت پروژه مانند هر فعالیت مدیریتی، شامل ارتباطات گسترده ای است. اما چیزی که همواره ممکن است شما را متعجب کند برداشت های مختلف از ارتباطات و انتقال پیام هاست، به خصوص وقتی که از طریق مدیریت پروژه مخاطبان هر گونه وضعیت و پیامی را مورد بررسی قرار می دهند. باید یاد بگیرید که چگونه نظرات خود را بیان و تفسیر کنید که مخاتب کامل و صحیح به وظایف خاص خود پی ببرد و دچار اشتباه برداشتی نشود. این مهارت شامل ایجاد حس و ارتباط قوی با تیم خود می شود. و بالعکس، شما نیز باید انتظارات و پیام های همه ذینفعان و به خصوص اعضای تیم خود را به درستی درک و مدیریت کنید.

در حالی که ابزارهای مدیریت پروژه وجود دارند که اجازه می دهند این بازخورد به درستی به اعضای تیم از طریق نرم افزار منتقل شود ولی اغلب این ابزارها برای مدیریت بهتر زمان استفاده می شود. اگر فردی میان مدیر پروژه و مخاطبان او به عنوان رابط یا فیلتر قرار دارد، باید کاملا آگاه باشد که کدام بازخورد باید کامل منتقل شود و کدامیک را می توان نادیده گرفت یا تعویض کرد.

  1. مدیریت پروژه خلاق نیاز به ابزارهای مناسب دارد

کلید نهایی مدیریت پروژه استفاده از یک ابزار مناسب برای تبلیغات یا بازاریابی است. این ابزار باید بتواند تمام قسمتهای در حال اجرای کار و کمپین بازاریابی را اداره کند، همچنین باید بازخورد های گوناگون در زمان های مختلف را پوشش دهد.

با به کار بستن مناسب این سه کلید حیاتی پروژه ها را خلاقانه تر مدیریت خواهیم کرد.

 


PMPiran

PMP

مجموعه PMPiran با سال‌ها تجربه در حوزه آموزش و مشاوره مدیریت پروژه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *