گزارش هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران پروژه

هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران حرفه‌ای پروژه با موضوع مدل‌های رفتاری در محیط کار در تاریخ 13 شهریور 1398 در سالن هلدینگ پیشرو برگزار گردید. فرآیند پذیرش شرکت‌کنندگان در ساعت 16:30 آغاز گردید و به تدریج بر تعداد حضار…

PMPiran
15 شهریور 1398 دقیقه 0 دیدگاه

هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران حرفه‌ای پروژه با موضوع مدل‌های رفتاری در محیط کار در تاریخ 13 شهریور 1398 در سالن هلدینگ پیشرو برگزار گردید.

فرآیند پذیرش شرکت‌کنندگان در ساعت 16:30 آغاز گردید و به تدریج بر تعداد حضار افزوده شد.

فرآیند پذیرش شرکت‌کنندگان در هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران پروژه

در ابتدا با پخش سرود جمهوری اسلامی و ادای احترام حاضران در سالن، همایش بصورت رسمی آغاز گردید.

ویدئو کلیپی از معرفی هلدینگ پیشرو

در دقایق بعدی اتاق فرمان ویدئو کلیپی از معرفی هلدینگ پیشرو پخش کردند. پس از آن مجری محترم پشت تریبون قرار گرفت و ضمن عرض خوش‌آمدگویی به علاقه‌مندان و اعضای باشگاه مدیران پروژه، از شرکت هلدینگ پیشرو و موسسه رادین به‌عنوان حامیان و همراهان خود در این همایش نام برد و ضمن بیان مقدمه‌ای در رابطه با موضوع همایش، از سخنرانان محترم، آقایان حمید آقاجانی و رضا دانش مقدم دعوت کرد تا بر روی سن حاضر شوند.

با مروری کوتاه بر رزومه هر کدام از سخنرانان محترم که از مدرسین باسابقه در حوزه رفتارشناسی با مدل بین‌المللی DISC و دارای مدارک کوچینک بین‌المللی هستند، متوجه خواهیم شد که علاو‌ه‌بر بهره‌گیری از دانش روز، تجربه کار در فضای کسب و کار را نیز داشته و مسائل و چالش‌های مرتبط با موضوع در دنیای واقعی نیز آشنا هستند.

با حضور این دو سخنران بر روی صحنه، ارائه مطالب در ساعت 17:30 آغاز گردید. سخنرانان در ابتدا، نقشه راهی از ارائه خود را با حاضران به اشتراک گذاشتند تا مشخص گردد که از طریق بیان چه مطالبی به اهداف ارائه خواهیم رسید.

نقشه راهی از ارائه در هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران پروژه

سخنرانی ایشان با پرداختن به موضوع اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها آغاز گردید، آن‌ها به شرح هزینه‌های یک انتخاب بد در سازمان پرداختند. شاید نکته قابل‌ملاحظه در این ارائه، تعامل بسیار زیاد سخنرانان با شرکت‌کنندگان بوده است، که فضایی بسیار پویا را ایجاد می‌کرد. سخنرانان در این مرحله از ارائه خود از شرکتکنندگان خواستند تا تجربیات خود در این زمینه بیان کنند. پس از آن هنگامی که عمق و اهمیت مسئله به خوبی نمایان و آشکار گردید به شرح دلایل بروز یک انتخاب بد در سازمان پرداختند.

رفتارشناسی و نگرش افراد - مدیران پروژه

در گام بعدی با بیان این سؤال که چرا رفتارشناسی و نگرش افراد مهم است به تشریح رفتار سازمانی، ابعاد فردی، گروهی و سازمانی رفتار پرداختند و اینجا بود که جذاب‌ترین قسمت همایش آغاز گردید، در این بخش آزمون‌های موجود برای شناخت رفتاری معرفی گردید و از میان آن‌ها مدل DISCموردبررسی قرار گرفت، برگه‌هایی میان حضار توزیع گردید تا ویژگی‌های هر گروه را در اختیار داشته باشند. این 4 گروه شامل گروه Dominance، گروه Steadiness، گروه Influence و گروه Conscientiousمی‌باشد، در ادامه سخنرانان با تشریح ویژگی‌های هر دسته و بیان مثال‌هایی جذاب از نحوه تعامل و ارتباطات آن‌ها، شرکت‌کنندگان را تشویق به شناخت تیپ رفتاری خود کردند.

همایش باشگاه مدیران پروژه

گزارش هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران پروژه

در این میان، سخنرانان از تعدادی از حاضران دعوت کردند تا بر روی صحنه آمده و از ویژگی‌های رفتاری خود بگویند تا بتوانیم حدس بزنیم که در کدام گروه‌های رفتاری قرار می‌گیرند.

همایش باشگاه مدیران پروژه - دوره 73 ام

در اینجا بخش اول سخنرانی پس از یک ساعت و نیم به پایان رسید. در این قسمت، در راستای تحقق ارزش‌های سازمانی شرکت PMPiran که از جمله آن می‌توان به حمایت از خیریه‌های مردمی و همراهی با آن‌ها اشاره کرد، ویدئو کلیپی کوتاه با هدف معرفی اتیسم نمایش داده شد و نماینده این موسسه پشت تریبون حاضر و توضیحات کوتاهی را درباره زمینه‌های فعالیت انجمن این ارائه داد.

معرفی اتیسم در همایش باشگاه مدیران پروژه

پس از پایان این قسمت، زمان استراحت به مدت نیم ساعت آغاز گردید و شرکت‌کنندگان توانستند در لابی سالن همایش به تعامل با یکدیگر بپردازند، در کنار ایجاد فرصتی مناسب برای گسترش شبکه روابط حاضران، وجود بازی‌های سرگرم‌کننده در سالن نیز توانسته بود تا باعث پویایی هرچه بیشتری فضا شود.

گزارش هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران پروژه 4

گزارش هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران پروژه 5

پس از بازگشت حاضران به سالن همایش، نماینده هلدینگ پیشرو با دعوت مجری محترم پشت تریبون قرار گرفت و توضیحات مختصری را در رابطه با انگیزه‌های خود برای حمایت از این همایش بیان کرد.

پس از آن، جناب آقای مهندس امیرعلی عبدالمحمدی بر روی سن آمده و با اشاره به بازی‌های موجود در زمان استراحت، به توضیح تاثیر بازی‌ در یادگیری هرچه بیشتری مخاطبان پرداخت و از همکاری تازه‌ای با شرکت PMPiran برای ادغام هرچه بیشتر بازی و دانش مدیریت پروژه و ملموس ساختن آن در آینده خبر داد.

کاربرد ابزار DISC در محیط سازمان

پس از این بخش، سخنرانان مجددا به روی صحنه آمده و بخش دوم ارائه خود را آغاز کردند. محوریت ارائه ایشان در بخش دوم شامل استفاده و کاربرد ابزار DISC در محیط سازمان و همچنین بیان چالش‌های منابع انسانی در این محیط بود که با آوردن مثال‌هایی از دنیای واقعی صنعت برای مخاطبان ملموس‌تر می‌گردید.

گزارش هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران پروژه 6

ایشان در انتهای ارائه خود، نقشه راهی را برای حل این چالش‌های سازمانی پیشنهاد کردند. پس از خاتمه ارائه دو سخنران محترم، موسسه PMPiran از عزیزانی که توانسته بودند در دو ماه اخیر در کنار اساتید این مجموعه، موفق به اخذ مدارک بین‌المللی از موسسه مدیریت پروژه آمریکا (PMI) شوند، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

گزارش هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران پروژه 7

در پایان نیز به رسم همیشه همایش‌های باشگاه، از عزیزان خواسته شد تا در جلوی سن حضور یابند و با گرفتن عکس یادگاری همایش را به پایان رسانند.

گزارش هفتاد و سومین همایش باشگاه مدیران پروژه 8


PMPiran

PMP

مجموعه PMPiran با سال‌ها تجربه در حوزه آموزش و مشاوره مدیریت پروژه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *