دوره مدیریت حرفه‌ای پروژه و آمادگی آزمون ®PMP

4.1/5 - (38 امتیاز)
72+6ساعت مدت دوره
18 نفر ظرفیت دوره
18 جلسه در طول دوره
4 ساعت در هفته

شما در دوره آمادگی آزمون PMP مفاهیم اصلی مدیریت پروژه بر اساس استاندارد PMBOK 7th & 6th Edition که منبع اصلی آزمون PMP هست را مطالعه خواهید کرد. به منظور آمادگی آزمون PMP با انواع سوالات، محیط تحت وب آزمون (شبیه‌ساز آزمون PMP)، نحوه تکمیل اپلیکیشن، نحوه ثبت نام در آزمون PMP و پرداخت هزینه آزمون، محل‌های برگزاری، نحوه برگزاری آزمون PMP و تمامی مسائل مرتبط با این آزمون بین‌المللی آشنا خواهید شد. خاطر نشان می‌کنیم تا آخرین مرحله که قبولی در آزمون PMP و دریافت مدرک PMP است همراه و هم‌قدم شما خواهیم بود و تمامی دغدغه‌های شما را برطرف خواهیم کرد و مسیر آمادگی آزمون PMP را برای شما هموار می‌کنیم.

همچنین می‌توانید از تجربه افرادی که در همین موسسه (تاکنون 630+ نفر) و در شرایط مشابه با شما موفق به کسب مدرک PMP شده‌اند بهره برده و شانس قبولی خود را در این آزمون افزایش دهید.

نقشه‌ی راه PMP شدن

مدرک PMP چیست؟ آشنایی کامل با PMP

به جرات می‌توان گفت که مدرک PMP (Project Management Professional)  یا همان حرفه‌ای در مدیریت پروژه مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین و با ارزش‌ترین گواهینامه‌ی حرفه‌ای (با فاصله‌ی زیاد نسبت به رقبایی نظیر PRINCE2) در زمینه‌ی مدیریت پروژه در دنیاست. این گواهینامه را انستیتوی مدیریت پروژه‌ی آمریکا PMI (Project Management Institute) پس از گرفتن یک آزمون از شما، صادر می‌کند. این موسسه در سال 1969 تاسیس شد و سپس از سال 1976 تا 1996به مدت 20 سال اقدام به بررسی پروژه های موفق و ناموفق در دنیا کرد و با جمع آوری اطلاعات تمام این پروژه‌ها و مستند کردن آن‌ها، روش‌ها و کارهایی را که مدیران پروژه‌های موفق (Good Practice) انجام می‌دادند مکتوب و مستند نمود و این اطلاعات را تحت عنوان راهنمای مدیریت پروژه پمباک (PMBOK) منتشر کرد. به این دلیل که این کتاب بر اساس فعالیت‌های عملی توسعه یافته است نه صرفا مطالعات آکادمیک، بنابراین بسیار کاربردی و قابل اجرا بوده و مورد استقبال فراوان مدیران پروژه قرار گرفت، به نحوی که تا پایان سال 2022 بیش از یک میلیون و سیصدهزار نفر در سراسر دنیا گواهینامه PMP را اخذ کرده و بدین وسیله مهر تایید بین‌المللی بر دانش و تجربه‌ی خود ثبت کرده‌اند. همچنین این موسسه در سال 1999 موفق شد توسط استاندارد ملی آمریکا ویرایش اول کتاب پمباک را به عنوان استاندارد مدیریت پروژه امریکا ثبت نماید.
به منظور درک میزان شناخته شده بودن گواهینامه PMP فقط کافی‌ست نگاهی به ترند آن در مقایسه با مثلا PRINCE2 داشته باشید.

مقایسه PMP و PRINCE2
مقایسه مدرک PMP و PRINCE2 از طریق آمار Google Trends

مزایای اخذ مدرک PMP

با اخذ مدرک PMP شما به عنوان یک مدیر پروژه‌ی حرفه‌ای و با تجربه در سطح بین‌المللی شناخته می‌شوید
 همانطور که قبلا اشاره شد، شرکت در آزمون PMP پیش‌نیازهایی دارد، و داوطلب می‌بایست برای شرکت در آزمون اپلیکیشن پر کند و در آن اثبات کند که شرایط شرکت در آزمون را دارد. موسسه‌ی PMI با قرار دادن این پیش شرط‌های نسبتا سخت گیرانه، تضمین می‌کند که فردی که این مدرک را اخذ کرده، فرد با دانش و با تجربه و آموزش دیده‌ای است.

داشتن مدرک PMP باعث اثبات توانایی‌های شما می‌شود
شما هرچقدر هم که در دانشگاه‌های برتر ایران تحصیل کرده باشید، و هرچقدر هم که در شرکت‌های معروف ایرانی فعالیت کرده باشید، متاسفانه برای شرکت‌های غربی مورد تایید نیست؛ چراکه دید و اطلاعات مناسبی نسبت به دانشگاه‌ها و شرکت‌های کشورهای جهان سومی ندارند، اما داشتن مدرک بین‌المللی PMP از یک انستیتوی آمریکایی، مهر تاییدی بر توان و دانش و تجربه‌ی شما می‌باشد.

با اخذ این مدرک سریع‌تر مورد توجه کارفرمایان قرار گرفته و Job Offer های بیشتری در انتظار شما خواهد بود
 در واقع رزومه‌ی شما از فیلترینگ سازمان‌ها عبور کرده و در Short list آن‌ها قرار می‌گیرد و این امکان برای شما فراهم می‌شود که در جلسه‌ی مصاحبه دانش و تجربه‌ی خود را به حرفه‌ای ترین شکل ممکن ارائه کرده و جایگاه شغلی مورد نظر را کسب نمایید.

مدرک PMP باعث افزایش درآمد شما می‌شود
تحقیقات نشان داده است که افرادی که دارای گواهینامه PMP هستند نسبت به افرادی که در همان موقعیت شغلی هستند اما گواهینامه PMP  را دریافت نکرده‌اند، درآمد بیشتری کسب می‌کنند. علاوه بر این، این حقوق‌ها همچنان هر سال در حال افزایش هستند و بازار کار رو به رشدی دارد. به طور متوسط، افرادی که دارای مدرک PMP هستند، در مقایسه با کسانی که مدرک PMP را ندارند، سالانه حدود 600‌0 تا 10000 دلار بیشتر درآمد دارند.
مطابق تحقیقات PMI، فردی با مدرک PMP  که به مدت پنج تا ده سال آن را حفظ کرده است، میانگین حقوق 113000 دلار در سال را دریافت می کند. و فردی با سابقه‌ی بیشتر از 10 سال، به طور متوسط تقریباً 120000 دلار در سال درآمد دارد.

این مدرک موجب ایجاد زبان مشترک با سایر مدیران پروژه می‌شود
امروزه حتی در ایران نیز تمایل سازمان‌ها به استخدام افرادی که این مدرک را اخذ کرده‌اند بسیار بیشتر شده است و ترجیح می‌دهند مدیر پروژه‌ای را انتخاب کنند که مدرک PMP داشته باشد، تا بتواند با سایر افراد سازمان با زبان مشترک صحبت کرده و سریع‌تر و راحت‌تر به درک مشترک برسند. در حال حاضر در دنیا بیش از 1،300،000 نفر این مدرک را اخذ کرده‌اند و در ایران هم به صورت تخمینی در حدود 2000 نفر این مدرک را اخذ کرده‌اند.

این مدرک اثبات می‌کند که شما مهارت‌های رهبری و Leadership و مهارت‌های نرم و People Management را برای مدیریت یک تیم دارا می‌باشید
یکی از مهم‌ترین مواردی که در حین دوره‌ی آمادگی آزمون PMP آموزش داده می‌شود، مهارت‌های رهبری و مدیریت تیم و افراد می‌باشد، چراکه از دیدگاه PBMOK یکی از مهم‌ترین اصول و مبانی مدیریت پروژه، مدیریت منابع انسانی و ذی‎‌اثران پروژه است.

مشاغل مرتبط با مدرک PMP

به طور کلی هرکس که به هر نحوی و با هر جایگاهی در پروژه‌ای درگیر باشد و در پروژه فعالیت کند می‌تواند برای افزایش دانش و مهارت مدیریتی خود با مطالعه‌ی مباحث پمباک اقدام کند و مدرک PMP را اخذ کند. در جدول زیر به تعدادی از این عناوین شغلی اشاره شده است:

عنوان شغلیمیزان درآمد سالانه در آمریکا (Salary)
هماهنگ کننده‌ی پروژه (Project Coordinator)$60,000-$40,000
کارشناس کنترل پروژه (Project Control Specialist)$90,000 – $60,000
مدیر پروژه (Project Manager)$120,000 – $75,000
مشاور مدیر پروژه (Project Manager Consultant)$140,000 – $90,000
مدیر طرح (Program Manager)$150,000 – $100,000
مدیر محصول (Product Manager)$140,000 – $95,000
اجایل کوچ (Agile Coach)$150,000 – $110,000
اسکرام مستر (Scrum Master)$90,000 – $120,000

الزامات شرکت در آزمون PMP چیست؟

این آزمون به زبان‌های مختلف در دنیا برگزار می‌شود، اما با توجه به اینکه امکان برگزاری به زبان فارسی وجود ندارد، ما فارسی زبان‎‌ها باید در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنیم. برای این منظور می‌بایست تسلط نسبی به زبان انگلیسی داشته باشیم. آزمون PMP به صورت کتبی است، بنابراین فقط مهارت درک مطلب نیاز است، و نیازی به مهارت‌های Speaking و Listening نمی‌باشد. مهارت درک مطلب هم در حد متوسط کفایت می‌کند (در حد Intermediate). در خصوص زبان تخصصی هم جای نگرانی نیست، چراکه در طول دوره به قدری روی کلمات تخصصی تاکید می‌شود که معانی و مفاهیم این کلمات ناخودآگاه ملکه‌ی ذهن می‌شود.

در نظر داشته باشید که آماده شدن برای آزمون PMP یک سفر و یک ماجراجویی است، بنابراین باید به آن وقت ویژه اختصاص دهید. مطابق تجربیات، تحقیقات و مطالعات ما، و همچنین تاکید سایر مراکز آموزشی در دنیا، به طور میانگین آماده شدن برای آزمون PMP بین 200 تا 300 ساعت مطالعه و تلاش نیاز دارد.

در موسسه‌ی PMI جهت شرکت در آزمون PMP دو حالت وجود دارد:

  1. پرداخت 139 دلار حق عضویت سالانه در انجمن مدیریت پروژه‌ی امریکا + 405 دلار هزینه‌ی آزمون = در مجموع 544 دلار
  2. بدون عضویت در انجمن مدیریت پروژه‌ی امریکا، فقط مستقیما هزینه‌ی آزمون به مبلغ 575 دلار

برنامه‌ی مدون PMPiran در این مسیر برای شما چیست

شما در دوره آمادگی آزمون PMP مفاهیم اصلی مدیریت پروژه را بر اساس استاندارد PMBOK 7th & 6th Edition که منبع اصلی آزمون PMP هست مطالعه خواهید کرد. به منظور آمادگی آزمونPMP با انواع سوالات، محیط تحت وب آزمون (شبیه‌ساز آزمون PMP)، نحوه تکمیل اپلیکیشن، نحوه ثبت نام در آزمون PMP و پرداخت هزینه آزمون، محل‌های برگزاری، نحوه برگزاری آزمون PMP و تمامی مسائل مرتبط با این آزمون بین‌المللی آشنا خواهید شد. تاکید می‌کنیم تا آخرین مرحله که قبولی در آزمون PMP  و دریافت مدرک PMP است همراه و هم‌قدم شما خواهیم بود و تمامی دغدغه‌های شما را برطرف خواهیم کرد و مسیر آمادگی آزمون PMP را برای شما هموار می‌کنیم.

همچنین می‌توانید از تجربه افرادی که در همین موسسه (تاکنون 630+ نفر) و در شرایط مشابه با شما موفق به کسب مدرک PMP شده‌اند بهره برده و شانس قبولی خود را در این آزمون افزایش دهید.

همانطور که اشراف دارید و مطابق شرایطی که برای آزمون PMP تشریح شد، واضخ است که آمادگی برای این آزمون یک فرایند زمانبر و نفس‌گیر است که بدون داشتن راهنمایی که خودش قبلا این مسیر را رفته باشد، کار بسیار سخت و پیچیده می‌شود. اما جای نگرانی نیست چرا که ما در مجموعه‌ی PMPiran با تجربه‌ی فراوانی که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم، مسیر شما را هموار کرده و به تمام جزئیات فکر کرده و برای همه‌ی موارد پیش رو برای آماده کردن شما برای آزمون PMP برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

در ادامه Roadmap طراحی شده برای این آزمون را تشریح می‌کنیم.

  • 72 ساعت آموزش استاندارد پمباک (ظرفیت حداکثر 18 نفر) در طول 5 ماه و در 18 جلسه‌ی 4 ساعته
  • دسترسی به شبیه‌ساز انحصاری و آنلاین آزمون (Pmtest) با بیش از 3000 تست
  • ارائه اسلایدهای ویژه آمادگی آزمون PMP که شما را از مطالعه‌ی 10 کتاب مرجع آزمون معرفی شده از طرف PMI بی‌نیاز می‌کند.
  • راهنمایی در انجام فرآیندهای عضویت در انجمن مدیریت پروژه امریکا (PMI)
  • راهنمایی در تکمیل اپلیکیشن آزمون PMP
  • انجام امور مربوط به ثبت‌نام در آزمون PMP
  • تسهیل پرداخت هزینه‌های آزمون به PMI برای افراد ساکن در ایران که دسترسی به حساب بانکی خارج از کشور ندارند
  • ایجاد دسترسی به ویدئوهای تحلیل تست‌های حین دوره بر روی سامانه‌ی LMS
  • امکان دریافت مدرک فنی حرفه‌ای با شرکت در دوره جامع مدیریت حرفه‌ای پروژه و آمادگی آزمون PMP

موسسه‌ی PMI برای هر آزمونی که برگزار می‌کند و مدرک صادر می‌کند، سندی تدوین کرده‌است تحت عنوان Exam Content Outline (ECO) که در آن سر فصل‌ها و رئوسی که در آزمون مطرح خواهد شد و همچنین درصد سوالات از هر سرفصل را ارائه می‌کند. در آخرین آپدیتی که در سال 2021 ارائه شد، موارد مطرح شده در سه دسته به شرح ذیل بیان شده است.

ProcessBusiness EnvironmentPeople
50%8%42%

با توجه با اینکه در PMBOK 7 مباحث مربوط به مبحث اجایل هم مطرح شده است، PMI علاوه بر دسته بندی بالا، به نحو دیگری نیز یک دسته‌بندی ارائه کرده است، و درصد سوالات از مبحث Agile و Predictive را به صورت 50% – 50% بیان کرده است.

AgilePredictive
50%50%

با توجه به توضیحات ارائه شده در خصوص سند ECO، و از آنجا که PMI بیش ار 10 کتاب را به عنوان مرجع آزمون معرفی کرده است، مطابق مطالعات و بررسی‌هایی که توسط اساتید ما در مجموعه‌ی پیشرو مدیریت پیران صورت گرفت، مسجل گردید که مطالعه‌ی هر دو کتاب PMBOK 6 و PMBOK 7 ضروری است، چراکه مبنای پمباک 6 رویکرد Predictive است و مبنای پمباک 7 رویکرد Agile، بنابراین برای قبولی در این آزمون باید به هر دو رویکرد مسلط باشیم. ضمن اینکه در کار عملیاتی در دنیای Real هم تسلط بر هر دو روش می‌تواند به مدیریت بهتر و موثرتر پروژه کمک کند.

بنابراین پس از مطالعه‌ی تمامی 10 رفرنس معرفی شده از طرف PMI، و استخراج نکات مهم و نکات مشترک این کتاب‌ها، طراحی دوره، جزوه‌ها، تست‌ها و مطالب آموزشی به نحوی صورت گرفت که تمامی سرفصل‌ها و رئوس مطالب بر اساس چیدمان سرفصل‌های آخرین نسخه‌ی پمباک (PMBOK7) پوشش داده شود، و به نحوی فشرده و خلاصه باشد که به حداقل انرژی و زمان از سمت دانشپذیران نیازمند باشد.

در ادامه می‌توانید تایم لاین دوره‌ی طراحی شده را مشاهده بفرمایید:

تایم لاین دوره‌ی آمادگی آزمون PMP

در این جلسه (که جلسه‌ای مازاد بر 18 جلسه‌ی طراحی شده برای دوره می‌باشد) دانشپذیران و مدرس و منتور دوره طی یک جلسه‌ی 2 ساعته با یکدیگر آشنا شده و مسیر دوره را بررسی و مرور کرده و به سوالات و ابهامات پاسخ می‌دهند

درجلسه‌ی اول و دوم چارچوب فکری و ادبیات مشترک و مفاهیم کلی و کلیدی تدریس می‌شود.
تکالیف دانش‌پذیر: مطالعه و خلاصه‌برداری بخش Framework، زدن تست‌های Framework روی سامانه‌ی LMS و مشاهده‌ی ویدئوی تحلیل تست‌ها، زدن تست‌های Framework روی Stage1 سامانه‌ی PMTest

تلاش مورد نیاز: 15 ساعت

در جلسه‌ی سوم، چهارم و پنجم، انواع رویکردهای توسعه‌ی پروژه معرفی می‌شود و سپس رویکرد اجایل و روش Scrum به طور مفصل و دقیق با جزئیات آموزش داده می‌شود.

تکالیف دانش‌پذیر: مطالعه و خلاصه‌برداری  بخش Agile، زدن تست‌های Agile روی سامانه‌ی LMS و مشاهده‌ی ویدئوی تحلیل تست‌ها، زدن تست‌های Agile روی Stage1 سامانه‌ی PMTest

تلاش مورد نیاز: 40 ساعت

در این جلسه به اولین مایلستون دوره می‌رسیم و با توجه به اهمیت مبحث اجایل، یک آزمون طراحی کرده‌ایم که در خلال جلسه برگزار می‌شود، سپس در همان جلسه، تست‌ها به صورت کامل بررسی و تحلیل می‌شود.

در این جلسه دانش‌پذیرانی که مطابق برنامه پیش رفت داشته باشند، با مشاوره‌ی منتور دوره جهت اخذ مدرک PSMI راهنمایی می‌شوند

در جلسه‌ی هفتم و هشتم مباحث مربوط به Stakeholder و Resource مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
تکالیف دانش‌پذیر: مطالعه و خلاصه‌برداری بخش People، زدن تست‌های People  روی سامانه‌ی LMS و مشاهده‌ی ویدئوی تحلیل تست‌ها، زدن تست‌های People روی Stage1 سامانه‌ی PMTest

تلاش مورد نیاز: 30 ساعت

در این جلسه به دومین مایلستون دوره می‌رسیم و با توجه به اهمیت مبحث People، یک آزمون طراحی کرده‌ایم که در خلال جلسه برگزار می‌شود، سپس در همان جلسه، تست‌ها به صورت کامل بررسی و تحلیل می‌شود.

در این زمان کسانی که تا مایلستون دوم مطابق برنامه پیشرفت داشته باشند و مورد تایید مدرس و منتور دوره قرار گیرند، جهت ایجاد اکانت در سایت PMI و تکمیل کردن اپلیکیشن راهنمایی می‌شوند.

با توجه به اینکه از جلسه‌ی یازدهم به بعد، رویکرد Predictive بررسی می‌شود، و از آنجا که در این روش 49 فرآیند می‌بایست مورد بررسی قرار گیرد، و در هر فرآیند تعدادی T&T معرفی شده است، بنابراین ابتدا در جلسه‌ی دهم تمام این ابزارها و تکنیک‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.
تکالیف دانش‌پذیر: مطالعه و خلاصه‌برداری بخش T&T، زدن تست‌های T&T روی سامانه‌ی LMS و مشاهده‌ی ویدئوی تحلیل تست‌ها، زدن تست‌های T&T روی Stage1 سامانه‌ی PMTest

تلاش مورد نیاز: 8 ساعت

در جلسه‌ی یازدهم، دوازدهم و سیزدهم، طی 3 الی 4 جلسه، مبحث Planning بر اساس رویکرد Predictive بررسی می‌شود.
تکالیف دانش‌پذیر: مطالعه و خلاصه‌برداری بخش Planning، زدن تست‌های Planning روی سامانه‌ی LMS و مشاهده‌ی ویدئوی تحلیل تست‌ها، زدن تست‌های Planning روی سامانه‌ی PMTest

تلاش مورد نیاز: 40 ساعت

تدریس مسائل و نکات مربوط به مبحث Execution در جلسه‌ی چهاردهم صورت می‌پذیرد.
تکالیف دانش‌پذیر: مطالعه و خلاصه‌برداری بخش Work، زدن تست‌های Work روی سامانه‌ی LMS و مشاهده‌ی ویدئوی تحلیل تست‌ها، زدن تست‌های Work روی Stage1 سامانه‌ی PMTest

تلاش مورد نیاز: 8 ساعت

در جلسه‌ی پانزدهم مسائل مربوط به Deliver کردن کار و نکات مربوط به Quality مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تکالیف دانش‌پذیر: مطالعه و خلاصه‌برداری بخش Delivery، زدن تست‌های Delivery روی سامانه‌ی LMS و مشاهده‌ی ویدئوی تحلیل تست‌ها، زدن تست‌های Delivery روی Stage1 سامانه‌ی PMTest

تلاش مورد نیاز: 8 ساعت

در جلسه‌ی شانزدهم مسائل مربوط به کنترل پروژه و نحوه‌ی ارزیابی میزان Progress پروژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تکالیف دانش‌پذیر: مطالعه و خلاصه‌برداری بخش Measurement، زدن تست‌های Measurement روی سامانه‌ی LMS و مشاهده‌ی ویدئوی تحلیل تست‌ها، زدن تست‌های Measurement روی Stage1 سامانه‌ی PMTest

تلاش مورد نیاز: 15 ساعت

در جلسه‌ی هفدهم مسائل مربوط به Risk management مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تکالیف دانش‌پذیر: مطالعه و خلاصه‌برداری بخش Uncertainty، زدن تست‌های Uncertainty روی سامانه‌ی LMS و مشاهده‌ی ویدئوی تحلیل تست‌ها، زدن تست‌های Uncertainty روی Stage1 سامانه‌ی PMTest

تلاش مورد نیاز: 14 ساعت

در جلسه‌ی هجدهم مسائل مربوط به Tailoring & Business Environment مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که زمان اضافه وجود داشته باشد Exam3 برگزار می‌گردد.
تکالیف دانش‌پذیر: مطالعه و خلاصه‌برداری بخش Tailoring & Business Environment، زدن تست‌های Tailoring & Business Environment روی سامانه‌ی LMS و مشاهده‌ی ویدئوی تحلیل تست‌ها، زدن تست‌های Tailoring & Business Environment روی Stage1 سامانه‌ی PMTest

تلاش مورد نیاز: 7 ساعت

در این جلسه دانش‌پذیرانی که مطابق برنامه پیش رفت داشته باشند، جهت پرداخت هزینه‌های آزمون و رزرو کردن زمان آزمون راهنمایی می‌شوند

پس از پایان دوره دسترسی افراد به تست‌های Stage2 بر روی سامانه‌ی PMTest ایجاد می‌شود و دانش‌پذیران می‌بایست در 3 حوزه‌ی Agile, People, Process تست‌های مربوطه را پاسخ دهند.

تلاش مورد نیاز:35 ساعت

در انتها جهت آمادگی نهایی و تمرین Time management برای روز آزمون، 4 ماک تست در Stage3 در سامانه‌ی PMTest برای شما طراحی شده است. در این بخش هر Muck Test شامل 180 سوال مشابه آزمون می‌باشد که دانش‌پذیران می‌بایست ظرف مدت 230 دقیقه به آن پاسخ دهند.

تلاش مورد نیاز: 45 ساعت

مزایای دوره PMP

  • برگزاری کلاس‌ها با ظرفیت حداکثر 18 نفر
  • پیگیری‌های مداوم و همراهی همه‌جانبه اساتید تا کسب موفقیت در آزمون PMP
  • عدم دریافت هزینه جهت مشاوره در تکمیل اپلیکیشن ثبت‌نام و تعیین زمان آزمون PMP
  • ارائه جزوه پرینت‌شده به افراد دوره‌های حضوری و امکان ضبط صدای کلاس
  • کسب دانش و مهارت کافی برای قبولی در آزمون PMP
  • آموزش کامل استاندارد PMBOK 7th Edition
  • ارزیابی قطعی پیش از شرکت در آزمون PMP توسط تست‌های شبیه‌ساز آزمون
  • آشنایی کامل با محیط آزمون PMP به کمک نرم‌افزار شبیه‌ساز آزمون
  • امکان دریافت مدرک فنی حرفه‌ای با شرکت در دوره جامع مدیریت حرفه‌ای پروژه و آمادگی آزمون ®PMP

ویژگی‌های دوره آمادگی آزمون PMP

  • 72 ساعت آموزش استاندارد پمباک (ظرفیت حداکثر 18 نفر) در طول 4 ماه
  • دسترسی به شبیه‌ساز انحصاری و آنلاین آزمون (PMtest) با بیش از 3000 تست
  • ارائه اسلایدهای ویژه آمادگی آزمون PMP
  • راهنمایی در انجام فرآیندهای عضویت در انجمن مدیریت پروژه امریکا (PMI) و امور ثبت نام در آزمون PMP
  • امکان دریافت مدرک فنی حرفه‌ای با شرکت در دوره جامع مدیریت حرفه‌ای پروژه و آمادگی آزمون ®PMP

با گذراندن دوره PMP نه تنها دانش و مهارت‌های لازم جهت مدیریت پروژه را کسب می‌کنید، بلکه فرصت‌های شغلی بهتری در رابطه با مدیریت پروژه‌‌های گوناگون را بدست خواهید آورد. چرا که مدرک PMP نقش به سزایی در تسهیل استخدام مدیر پروژه در سازمان‌های مختلف دارد.

دوره مدیریت حرفه‌ای پروژه و آمادگی آزمون ®PMP

هر آنچه برای دریافت مدرک PMP نیاز دارید مهیا کرده‌ایم. تا لحظه قبولی همراهتان هستیم.
ثبت نام در دوره

گواهی‌نامه

PMP Preparation Course – 35 Contact hours

تعداد کل شرکت کنندگان تاکنون

1090+ نفر

میزان سرمایه‌گذاری دوره‌های آنلاین

209,000,000 ریال

میزان سرمایه‌گذاری دوره‌های حضوری

229,000,000 ریال

دریافت مدرک فنی حرفه‌ای با شرکت در دوره مدیریت حرفه‌ای پروژه و آمادگی آزمون ®PMP

مدرک فنی حرفه‌ای به دلیل اعتبار در سایر کشورها و همچنین تاثیری که در تسهیل استخدام دارد، همواره مورد توجه بوده است. علاقمندان به اخذ این مدرک، می‌توانند با شرکت در دوره جامع مدیریت حرفه‌ای پروژه و آمادگی آزمون ®PMP، در آزمون فنی حرفه‌ای مربوط به دریافت “مدرک مدیریت پروژه بر اساس الگو PMBOK” اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مدرک، صفحه “اخذ مدرک فنی حرفه‌ای” را مطالعه کنید.

سوالات متداول دوره PMP

  • دریافت تخفیف برای شرکت در آزمون (معادل 170 دلار برای آزمون ®PMP و 75 دلار برای آزمون ®CAPM)
  • امکان استفاده رایگان از کلیه استانداردها و متمم استانداردهای موجود درسایت (بیش از 10 استاندارد)
  • امکان استفاده از وبینارهای مدیریت پروژه
  • ارسال مجلات PM Network ،PMI Today ،Project Management Journal برای اعضا به صورت ماهیانه
  • دسترسی به liberary موسسه‌ی PMI و مشاهده‌ی Case Study های انجام شده و استفاده از Templateها

کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات، ارمنستان، قزاقستان و …
البته در حال حاضر (از زمان شروع اپیدمی کرونا) می‌توان به صورت آنلاین نیز در آزمون شرکت کرد.

آزمون حرفه‌ای مدیریت پروژه ®PMP در قالب یک آزمون230 دقیقه‌ای با 180 سوال 4 گزینه‌ای، بیش از 4 گزینه با چند پاسخ صحیح، سوالات drag and drop و … توسط ®PMI  بر روی مانیتور برگزار می‌گردد.

خیر، علاوه بر دوره‌های حضوری، موسسه‌ی PMPiran جهت سهولت دسترسی افراد از سراسر کشور و البته سراسر دنیا، کلاس‌های آنلاین نیز برگزار می‌کند.

در بازه‌ی زمانی 72 ساعت مانده به آزمون به هیچ عنوان امکان جایجایی زمان آزمون وجود ندارد، اما قبل از آن می‌توانید با پرداخت مبلغ 70 دلار به شرکت Pearson تاریخ آزمون خود را تغییر دهید.
لطفاً برای مشاهده اطلاعات بیشتر به هندبوک آزمون خود مراجعه کنید.

این دوره به گونه‌ای طراحی شده است که فراتر از آزمون مسائل مهم مدیریت پروژه در آن بررسی شود، و با گذراندن این دوره علاوه بر این که به صورت کاربردی مدیریت پروژه آموزش داده می‌شود، Mindeset افراد به نحوی دستکاری و تنظیم می‌شود که به راحتی از پس سوالات آزمون هم بر بیایند.

  • ایجاد آمادگی آزمون PMP
  • تسلط بر حوزه‌های دانشی مدیریت پروژه
  • تسلط بر ابزارها و تکنیک‌های مرتبط با هر کدام از حوزه‌های دانشی
  • تسلط بر زبان مشترک مدیران پروژه در سراسر جهان
  • تقویت ارتباط شما با دیگران مدیران و متخصصان حوزه مدیریت پروژه

خیر، سوالات آزمون نمره منفی ندارند.

آزمون‌های موسسه مدیریت پروژه (®PMI) در اکثر نقاط دنیا توسط مرکز آزمون Pearson برگزار می‌گردد. Pearson در اکثر کشورهای دنیا شعبه دارد. اما متأسفانه در ایران هنوز هیچ همکار رسمی و نمایندگی ثبت شده‌ای ندارد. اما با توجه به آنلاین شدن آزمون خوشبختانه موسسه‌ی PMPiran تمهیدات لازم را در این خصوص اندیشیده و تاکنون بیش از 300 نفر را جهت انجام آزمون آنلاین راهنمایی و حمایت کرده‌ایم.

آزمون هر روز امکان برگزاری دارد و به فواصل زمانی 15 دقیقه در تمام 24 ساعت شبانه روز قابل ست کردن می‌باشد. زمان آزمون را داوطلب بعد از ثبت‌ نام در سایت مشخص می‌کند.

دوره‌های آنلاین آمادگی آزمون PMP

شرکت PMPiran با هدف آموزش و یادگیری از راه دور و فراهم‌سازی فرصت برابر آموزشی در سراسر ایران و جهان (افراد مقیم شهرستان، خارج از کشور و…) دوره‌های آنلاین آمادگی آزمون PMP برگزار می‌کند.

در این صورت افرادی که شرایط حضور در کلاس‌های حضوری را ندارند، می‌توانند در هر نقطه‌ و مکانی که هستند از دوره‌های آمادگی آزمون PMP بهره‌مند شوند.

کلاس‌های آنلاین در پلتفرم آموزشی انحصاری PMPiran برگزار شده و دانش‌پذیران از طریق لینک ورود می‌توانند در کلاس‌ها شرکت نموده، اسلاید استاد را مشاهده کنند و با استاد و دیگر دانش‌پذیران تعامل و مشارکت کامل داشته باشند.

لازم به ذکر است تنها تفاوت دوره‌های حضوری و آنلاین در نحوه حضور در جلسات کلاسی می‌باشد و دوره‌های آنلاین از لحاظ زمان کلاس و مباحث ارائه شده هیچ تفاوتی با دوره‌های حضوری ندارند.

یکی از مزیت‌های این کلاس‌ها، ارائه فیلم‌های جلسات به دانش‌پذیران بعد از هر جلسه می‌باشد و افراد در صورت از دست دادن هر جلسه امکان مشاهده فیلم جلسات را داشته و از این طریق می‌توانند غیبت خود را جبران نمایند.

ویژگی‌های دوره‌های آنلاین آمادگی آزمون PMP

  • آموزش مفاهیم اصلی مدیریت پروژه بر اساس استاندارد PMBOK 7th Edition (منبع اصلی آزمون PMP)
  • آشنایی با انواع سوالات احتمالی آزمون‌های PMP
  • آشنایی بامحیط تحت وب آزمون (شبیه‌ساز آزمونPMP)
  • آشنایی با نحوه تکمیل اپلیکیشن
  • آشنایی با نحوه ثبت نام در آزمون PMP
  • آشنایی با نحوه پرداخت هزینه آزمون
  •  72 ساعت آموزش استاندارد پمباک (ظرفیت حداکثر 18 نفر در طول 4 ماه)
  • کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون PMP
  • ارائه فایل اسلایدهای آموزشی آمادگی آزمون PMP
  • دسترسی به شبیه‌ساز انحصاری و آنلاین آزمون (PMtest) با بیش از 3000 تست
  • ارائه گواهینامه 35 ساعت آموزش مورد نیاز جهت شرکت در آزمون PMP
  • راهنمایی جهت عضویت در انجمن مدیریت پروژه امریکا (PMI)
  • پیگیری‌ مداوم و همراهی همه‌جانبه اساتید (از آغاز تا کسب موفقیت در آزمون PMP)
  • مشاوره رایگان جهت تکمیل اپلیکیشن ثبت‌نام و تعیین زمان آزمون PMP
  • امکان حضور در کلاس جبرانی

خدمات قابل ارائه در دوره‌های آنلاین

  • ضبط و ارائه فیلم‌های کلاس بعد از هر جلسه
  • ارائه خدمات مشاوره و رفع اشکال پس از دوره و برگزاری آزمون‌های دوره‌ای
  • ارائه مشاوره در تکمیل اپلیکیشن ثبت‌نام و تعیین زمان آزمون
  • ارزیابی قطعی پیش از شرکت در آزمون PMP توسط تست‌های شبیه‌ساز آزمون

منتورهای دوره آمادگی آزمون PMP

هادی اسکندر
PMP
محمد حسین قنوات‌پور
PMP, RMP, PBA
سعید مقدسی
PSPO, PBA, ACP, PMP, PSMI
مهدی معین
PMP, PBA, PfMP, SAFe, IPMA-D, PSMI
کاوه فدائی
PMP
مصطفی بختیاری
PMP, PBA

منتورهای پشتیبان دوره آمادگی آزمون PMP

مینا یاوری مقدم
PMP
فرخ دانیالپور
PMP
الناز صالحی
PMP
مهرداد مهدویان
PMP, PBA, PSMI
سینا شریعتمداری
PMP, PRINCE2
محسن عبدالحسینی
PRINCE2, PSMI, PMP, PBA, ACP, RMP

ثبت‌نام در دوره آمادگی آزمون PMP

ثبت‌نام در دوره کمپینگ آمادگی آزمون PMP

نکات مهم برای روز آزمون PMP

آزمون حرفه‌ای مدیریت پروژه®PMP در قالب یک آزمون 230 دقیقه‌ای با 180 سوال 4 گزینه‌ای، بیش از 4 گزینه با چند پاسخ صحیح، سوالات drag and drop و … توسط ®PMI  بر روی مانیتور برگزار می‌گردد. آزمون نمره‌ی منفی ندارد، بنابراین تمام 180 سوال را پاسخ دهید.

آزمون‌های موسسه مدیریت پروژه (®PMI) توسط مرکز آزمون Pearson در اکثر نقاط دنیا برگزار می‌گردد. Pearson در اکثر کشورهای دنیا شعبه دارد. اما متأسفانه در ایران هنوز هیچ همکار رسمی و نمایندگی ثبت شده‌ای ندارد.

آزمون PMP تقریباً هر روز امکان برگزاری دارد و زمان آزمون را داوطلب بعد از ثبت‌ نام در سایت مشخص می‌کند.

با PMPiran جای هیچ‌گونه نگرانی نیست

خوشبختانه ما در شرکت PMPiran، با به‌کارگیری تجربه‌ حاصل از همراهی بیش از 500 شرکت‌کننده در آزمون‌های آنلاین Pearson VUE، امکان ارائه مشاوره و همراهی متقاضیان شرکت در آزمون‌های آنلاین را فراهم نموده‌ و تمام موارد لیست ریسک‌ آزمون‌های آنلاین را مرتفع نموده‌ایم. در حال حاضر نیز، در تمام آزمون‌های آنلاین Pearson VUE، همراه و مشاور شما خواهیم بود.

در روز آزمون حتماً 15 دقیقه قبل از زمان تعیین شده آزمون PMP در محل برگزاری آزمون حضور پیدا کنید، تا زمان لازم را برای کامل کردن مراحل مورد نیاز و طی کردن فرآیند ثبت حضور داشته باشید.

از شما یک مدرک شناسایی اصلی (کپی نباشد) و معتبر (منقضی نشده باشد) از یک مرکز دولتی خواسته می‌شود که شامل نام، عکس و شما باشد (مانند پاسپورت). نام و نام خانوادگی که در زمان ثبت‌ نام وارد می‌کنید دقیقاً باید مطابق با نام و نام خانوادگی موجود در مدرک شناسایی شما باشد (حتما پیشوندها و پسوندها باید در سایت PMI و پاسپورت شما منطبق باشد – مثلاً اگر پیشوند “سید” در شناسنامه دارید حتماً باید در سایت هم ذکر شده باشد).

برای مشاهده جزئیات بیشتر قوانین به سایت http://www.pearsonvue.com/policies/1.pdf مراجعه فرمایید.

شما از لحظه‌ی اعلام شده، 30 دقیقه فرصت برای طی کردن مراحل Check-in دارید ولی اگر 15 دقیقه نسبت به بازه‌ی زمانی تایین شده برای Check-in تأخیر داشته باشید، ممکن است پذیرش نشوید و هزینه پرداخت شده آزمون PMP باز نخواهد گشت.

اجازه ندارید هیچگونه وسیله شخصی به اتاق آزمون ببرید. همراه داشتن وسایلی شامل کیف، یادداشت، تلفن همراه، ساعت و کیف پول و … غیرمجاز محسوب می‌شود.

اگر خواستار تغییر زمان آزمون باشید، حداکثر تا 3 روز قبل از آزمون می‌توانید با پرداخت 70 دلار به شرکت Pearson، درخواست جابجایی زمان آزمون را داشته باشید. اما در مدت 72 ساعت مانده به زمان آزمون به هیچ عنوان مجاز به تغییر زمان آزمون نمی‌باشید.

در روز آزمون حتما مواد مغذی و قندی همراه داشته باشید تا بتوانید در زمان Break ها میل نمایید. همچنین شب قبل از آزمون حتما خواب کافی داشته باشید تا در روز آزمون سرحال و پر انرژی باشید.
پیشنهاد میکنیم مقاله‌ی “نکاتی مهم برای داوطلبان آزمون‌های بین المللی” را در خصوص مواردی که می‌بایست در روز آزمون و روز قبل از آزمون رعایت نمایید، مطالعه بفرمایید.

دوره‌های تکمیلی برای آمادگی آزمون PMP

گرچه شرکت در دوره مدیریت حرفه‌ای پروژه و آمادگی آزمون ®PMP برای قبولی در آزمون و دریافت مدرک PMP کافیست، اما گاهی بنا به شرایط خاص افراد، ممکن است به دوره‌هایی تکمیلی نیاز باشد.

جهت رفع چنین نیازهایی، در آکادمی آفلاین PMPiran دوره‌هایی طراحی شده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

دوره رزیدنت استیج آزمون PMP

دوره رزیدنت استیج آزمون PMP  به همین منظور طراحی شده است. در این دوره تکنیک‌های بسیار موثری جهت تست زدن حرفه‌ای به شما خواهیم آموخت و علاوه‌برآن، تعدادی از تست‌های نزدیک به آزمون را به طور موشکافانه بررسی خواهیم کرد تا با ذهنیت طراحان سوالات آزمون PMP بیشتر آشنا شویم.

توضیحات این دوره مفصل است، به همین دلیل جهت کسب اطلاعات بیشتر حتماً به صفحه دوره رزیدنت استیج آزمون PMP سر بزنید.

دوره کمپینگ آمادگی آزمون PMP

دوره کمپینگ آمادگی آزمون PMP ویژه افرادی‌ست که پیش از این دوره آمادگی آزمون PMP را طی کرده و قصد دارند به صورت فشرده جمع‌بندی کرده و آماده شرکت در آزمون شوند.
در این دوره، با ارائه یک برنامه کامل برای مرور درس‌ها و تست زنی در حدود یک ماه، شانس قبولی در امتحان PMP افزایش می‌یابد. همچنین، با برگزاری این دوره در دو روز پنجشنبه و جمعه، افراد می‌توانند در زمان‌های دیگر نیز به مطالعه و آمادگی برای امتحان PMP بپردازند. در کل، شرکت در این دوره می‌تواند به شما در کاهش استرس و اضطراب مربوط به آزمون PMP کمک کند و با ارائه‌ی مباحث مفید و جدید، اعتماد به‌نفس و شانس قبولی شما در این آزمون را افزایش دهد.

دوره‌های آپدیت آمادگی آزمون PMP

همان‌طور که می‌دانید، طی سال‌های اخیر هم نوع سوالات آزمون و هم منبع اصلی آزمون PMP (استاندارد PMBOK) دستخوش تغییر شده‌ است.

اگر پیش ‌از این تغییرات، دوره آمادگی آزمون PMP را پشت سر گذاشته‌اید، لازم است معلومات خود را آپدیت نمایید. به این منظور، دو دوره‌ مطابق با آپدیت‌ها طراحی شده است که هرکدام، بخشی از نیازهای شما را پوشش خواهد داد. می‌توانید در صفحه مربوط به هر یک، اطلاعات بیشتری درموردشان کسب نمایید.

دوره آپدیت آمادگی آزمون PMP (بر اساس ECO2021)

دوره آپدیت پلاس آمادگی آزمون PMP

دوره کوئیزهای پایان‌بخش در دوره آمادگی آزمون

این دوره به‌صورت رایگان، مختص شرکت‌کنندگان دوره آمادگی آزمون PMP طراحی شده است. در این دوره، برای پایان هر بخش از دوره آمادگی آزمون PMP، تست‌هایی حرفه‌ای تعبیه شده است. اطلاعات بیشتر این دوره را اینجا ببینید.

طرح بیمه آزمون PMP برای اولین بار توسط PMPiran. به همراه طرح ثبتنام اقساطی در دوره PMP

طرح‌های تضمین قبولی آزمون، بیمه‌ی آزمون مجدد و وام بانکی

از آنجایی که به دانش، تجربه و روش خود ایمان داریم و تاکنون بیش از 1000 نفر را در این مسیر راهنمایی و همراهی کرده‌ایم، با اطمینان طرح بیمه‌ی آزمون PMP را برای شما عزیزان ارائه کرده‌ایم.

در این طرح کلیه‌ دانش‌پذیران می‌توانند حین ثبت نام در دوره‌ی آمادگی آزمون PMP، با پرداخت مبلغ 40 دلار، آزمون خود را بیمه نمایند، بدین صورت که در صورت حضور در آزمون و عدم قبولی، هزینه‌ی آزمون مجدد PMP شما را (275 دلار) مجموعه‌ی PMPiran به حساب موسسه‌ی PMI آمریکا پرداخت خواهد کرد.

همچنین با توجه به این که سرمایه‌گذاری برای توسعه فردی یکی از دغدغه‌های این روزها است، جهت تسهیل دریافت آموزش برای علاقه‌مندان حوزه مدیریت پروژه، با همکاری بانک مهر ایران امکان دریافت تسهیلات آموزشی را فراهم کردیم. در این طرح متقاضیان میتوانند هزینه دوره PMP و آزمون را به صورت وام از بانک درخواست کرده و شهریه خود را به صورت اقساطی به بانک پرداخت کنند.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

در صورتی که پیرامون طرح‌های تضمین قبولی آزمون، بیمه‌ی آزمون مجدد و وام بانکی سوال دارید، فرم زیر را تکمیل نمایید.

ادامه‌ی مسیر بعد از اخذ مدرک PMP

پس از دریافت گواهینامه PMP چه باید کرد؟

اطلاعات حرفه‌ای خود را به‌روز کنید

گواهینامه PMP استاندارد جهانی برای مدیریت پروژه در سراسر جهان و در هر صنعتی است. با این چک لیست مدارک خود را به کارفرمایان و مشتریان فعلی و بالقوه نشان دهید:

  • رزومه، کارت ویزیت، پروفایل لینکدین، بیوگرافی آنلاین و موارد دیگر را به‌روز کنید.
  • اعتبار PMP را به صورت آنلاین به نام خود وارد کنید (مثلاً: FirstName LastName، PMP).
  • آرم PMP را به کارت شخصی خود اضافه کنید.
  • نشان دیجیتال خود را در رسانه‌های اجتماعی یا وب سایت یا کارت شرکت خود به اشتراک بگذارید.
  • ·به‌روزرسانی اطلاعات حرفه‌ای خود برای نشان دادن دستاوردتان، به نشان دادن مهارت‌ها و تجربه شما در مدیریت پروژه کمک می‌کند.
  • از وبسایت Credly استفاده کرده و Badge مدرک PMP خود را در صفحات اجتماعی منتشر کنید تا به Community که Credly فراهم کرده دسترسی پیدا کنید و همه‌ی کسانی که در فیلد شما هستند، از سراسر دنیا بتوانند دستاورد و مهارت تایید شده‌ی شما را مشاهده کنند.

PMP پایان راه نیست، تازه آغاز مسیری جذاب و حرفه‌ای است

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که بعد از اخذ مدرک PMP باید در کدام مسیر گام بگذارند و برای بین‌المللی‌تر شدن و افزایش مهارت‌های خود در سطح حرفه‌ای جامعه‌ی جهانی، به سراغ اخذ کدام مدرک باید بروند.
در Mind map زیر به طور خلاصه، مسیرهای اصلی برای شما عزیزان به تصویر کشیده شده است.

آلبوم تصاویر

آزمون ®PMP به‌صورت آزمونی تستی (۴گزینه‌ای، بیش از ۴گزینه با چند پاسخ صحیح، سوالات drag and drop و …) با ۱۸۰ سوال به مدت ۲۳۰ دقیقه برگزار می‌گردد. این آزمون در کشورهای همجوار نظیر امارات، ترکیه و یا پاکستان مانند بسیاری از نقاط جهان، تنها از طریق کامپیوتر و در مراکز آزمون تعیین شده توسط PMI انجام می‌گردد.

از منابع متعددی برای طراحی سوالات آزمون PMP استفاده می‌شود اما مهمترین آن‌ها استاندارد پمباک است.

چهار دهه اخیر در دنیای پیشرفته به لحاظ فعالیتهای علمی و عملی مستمر و متخصصین، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و انجمن‌های معتبر جهان، مدیریت پروژه تحولات بسیار عظیم بوده است. این کنکاش‌ها و تلاش‌ها که با شتابی مانند گذشته مدیریت پروژه در قالب دانش جدید قابل عرضه بوده است و بشریت با این علم، بر مشکلات نوین، که به نوبه خود ناشی از سرعت سرسام‌آور تغییرات و نویی در همه شئون تولید و خدمات می‌شود، می‌شود. آید.

انستیتوی مدیریت یکی از پروژه ®PMI بدون شک از معتبرترین مراکز است که در جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل بهترین روشهای مدیریت پروژه و مستندسازی و اشاعه علم مدیریت پروژه زحمات زیادی را متحمل گشته و خدمات ارزنده را نیز تابهحال ارائه کرده است. ®PMI در پنج قاره جهان شناخته شده و دارای اعتبار بسیار بالائی است.

از آنجائیکه ®PMI در سال ۱۹۹۸ میلادی از سوی ANSI به‌عنوان رسمی صادرکننده استانداردهای مدیریت پروژه به‌تعریف می‌شود، در کنار فعالیت‌های یادشده در بالا، به کار‌های اشاره شده در ادامه نیز می‌پردازند:

  1. جمع آوری مستمر آمار و اطلاعات در خصوص روشهای مدیریت پروژه
  2. برگزاری همایش های بین المللی و ترغیب متخصصین به ارائه مطالب نوین
  3. تجزیه و تحلیل و تحلیل بهترین روشهای مدیریتی پروژه
  4. مستندسازی و اشاعه دانش مدیریت پروژه
  5. ایجاد و حفظ شبکه جهانی متشکل از دست‌اندرکاران و مدیران پروژه
  6. تدوین و انتشار کتاب علمی در زمینه مدیریت پروژه (www.pmibookstore.org)
  7. تدوین استانداردهای مدیریت پروژه، برنامه، پورتفولیو و مقولات مرتبط با آن‌ها
  8. اعطای استوارنامه‌های بین‌المللی حرفه‌ای در مدیریت پروژه

یکی از ارزنده‌ترین‌های علمی و PMI در سال‌های گذشته، تدوین مجموعه‌های انتشارات و روش‌های اجرایی پروژه‌های مدیریتی در چهارچوب حوزه‌های دانش مدیریت پروژه، در قالب کتابی به نام راهنمای کلیات دانش مدیریت PMBOK (اختصاراً: پم‌باک) می‌باشد.

کتاب مدیریت استاندارد پروژه ® PMBOK (پم‌باک نگارش ششم) از ۱۳ فصل تشکیل شد. فصول ۱ الی ۳ به تعریف و تشریح مقوله پروژه، مدیریت آن و چهارچوب مدیریت پروژه می‌پردازد. لازم به ذکر است حوزه دانش مدیریت ذی‌اثران یا پروژه ذینفعان به دلیل اهمیت فوق‌العاده این مبحث در ویرایش پنجم به استاندارد اضافه می‌شود و در ویرایش ششم مدیریت پروژه چابک بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فصول ۴ الی ۱۳ اختصاص به معرفی و تشریح ۱۰ حوزه دانش مدیریت پروژه دارد.

در طی ۱۰ فصل، ® PMBOK به معرفی و تشریح ۴۹ مدیریت مدیریت پروژه، درون‌دادها، ابزارها و تکنیک‌ها و برون‌داده‌های تک تک این فرآیندها پرداخته و موارد بین آن‌ها را بررسی می‌کند. از سوی دیگر و همزمان با آن، پم باک، مدیریت پروژه را در انجام ۵ گروه برنامه‌ریزی آغازین، برنامه‌ریزی، اجرا، نظارتی-کنترلی و اختتامی معرفی می‌نماید.

آزمون حرفه‌ای مدیریت پروژه ®PMP (در حال حاضر) در قالب یک آزمون ۲۳۰ دقیقه‌ای با ۱۸۰ سوال توسط ®PMI به‌صورت کتبی یا بر روی مانیتور برگزار می‌گردد. داوطلبین برای شرکت در این آزمون می‌بایستی علاوه بر پایبندی به اصول اخلاق حرفه‌ای، شرایط ذیل را دارا باشند:

۱. افراد دارای مدرک لیسانس و یا بالاتر:

تجربه مفید کاری به‌عنوان مدیر و یا همکاری در راهبری پروژه به مدت حداقل ۴۵۰۰ ساعت (حداقل ۳۶ ماه در طول ۸ سال قبل از داوطلبیت) بدون احتساب مدیریت پروژه‌های موازی و همزمان.

۲. افراد دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم:

تجربه مفید کاری به‌عنوان مدیر و یا همکاری در راهبری پروژه به مدت حداقل ۷۵۰۰ ساعت (حداقل ۶۰ ماه در طول ۸ ساله قبل از داوطلبیت) بدون احتساب مدیریت پروژه‌های موازی و همزمان.

۳. برای کلیه داوطلبین شرکت در آزمون PMP:

گواهینامه شرکت در دوره‌های آموزشی مدیریت پروژه مورد تأیید PMI

در اينجا لازم به توضيح مي‌باشد كه آزمون حرفه‌ای‌ مديريت پروژه ®PMP را شركت برگزاركننده آزمون به‌ نام https://home.pearsonvue.com/) Pearson) از طرف ®PMI برگزار می‌کند. هر زمان كه داوطلب مراحل شايستگی برای حضور در آزمون را در نزد ®PMI با موفقيت طی نمود، داوطلب می‌تواند با مراجعه به سایت شرکت Pearson محل و زمان آزمون خود را تعیین نماید.

نظرات و درس آموخته‌های قبولی‌های آزمون PMP

ویدئوهای دوره آمادگی آزمون PMP


22 پاسخ

  1. این دوره ، یک دوره بسیار خوب جهت آمادگی برای آزمون PMP است. برای آزمون فهم و درک عمیق مطالب و استفاده درست از این دانش برای پروژه ها و شرایط مختلف بسیار مهم است و مطالب کلاس بر اساس این نیاز تدریس میشود. علاوه بر کلاس ها و جزوه ها، دسترسی به تعداد زیادی تست آموزشی و همچنین آزمون های شبیه ساز در کنار منتورینگ و مشاوره های قوی، بسیار کمک کننده است. این کلاس ،علاوه بر دانش ، مسیر درست جهت موفقیت در آزمون را نشان میدهد و از ابتدا تا پایان همراه شما می باشد.

  2. شیرین تابش نیم‌رخ
    شیرین تابش

    يكي از بهترين موسسات آموزشي كشور و قوي ترين تيم مديريت پروژه و آمادگي آزمونpmp

  3. رسول باقری نیم‌رخ
    رسول باقری

    تجربه خیلی خوبی با این موسسه داشتم. تا قبل از آشنایی با این موسسه ۳ دوره مرتبط رو شرکت کرده بودم ولی قبولی توی آزمون پی ام پی رو مدیون دوره ای هستم که با دوستان این موسسه رفتم.

    1. PMPiran نیم‌رخ
      PMPiran

      سپاس از نظر لطف شما آقای باقری
      با آرزوی موفقیت‌های بیشتر در مسیر حرفه‌ای

  4. سیامک نصیری نیم‌رخ
    سیامک نصیری

    با سلام به خانواده بزرگ pmpiran
    بهترین موسسه به لحاظ یادگیری کامل مطالب و همینطور قبولی تضمینی در آزمون
    با کادر اساتید بسیار مجرب
    منتورینگ عالی و بی نقص
    و همچنین پشتیبانی کم نظیر
    ممنونم از مجموعه pmpiran
    با آرزوی موفقیت روزافزون

    1. PMPiran نیم‌رخ
      PMPiran

      با سپاس از شما جناب نصیری
      به امید موفقیت‌های روز افزون

  5. رضا قاسمی نیم‌رخ
    رضا قاسمی

    انتخاب آکادمی PMPiran برای شرکت در آزمون PMP رو به همه توصیه میکنم. بهترین انتخابی بود که من در طول مسیر حرفه ایم داشتم. قبل از شرکت توی کلاس من خیل تحقیق کردم و با توجه به خروجی این مجموعه بهش اعتماد کردم و از این تصمیمم خیلی خوشحالم. ممنون از استاد عزیز دکتر بختیاری بزرگوار و منتور گرامی برای همراهی در طول مسیر در این دوره.

    1. PMPiran نیم‌رخ
      PMPiran

      جناب قاسمی ممنون از اعتماد شما
      امیدواریم بتونیم همچنان همراه شایسته‌ای در طول مسیر حرفه‌ای شما باشیم

  6. قطعا منتورینگ و پشتیبانی بی نظیر این مجموعه بود که منو به قبولی رسوند و اگر پیگیری های منتورم نبود تموم‌ کردن این مسیر خیلی برام سخت میشد.
    ممنونم از تیم PMPiran برای تمام کمک هاشون در این مسیر

    1. سلام. با تشکر از اشتراک دیدگاه و تجربه شما
      امیدواریم همچنان به مسیر پیشرفت ادامه بدید و ما هم بتونیم همراهتون باشیم.

  7. Zahra Salmanpour نیم‌رخ
    Zahra Salmanpour

    Best company that I have ever known with the best teachers and mentors

  8. مریم قبولی نیم‌رخ
    مریم قبولی

    من به موسسه pmpiranبرای دریافت مدرکpmpمراجعه کردم. تجربه بسیار، بسیار عالی در کنار اساتید و منتورهای این موسسه کسب کردم و از انتخابم خیلی خوشحالم .

    1. با سپاس از شما
      به امید موفقیت‌های روز افزون

  9. حماسه مرادیان نیم‌رخ
    حماسه مرادیان

    .شرکت کردم pmp دوره
    .آموزش ها کامل و پشتیبانی آموزشگاه عالی بود

  10. MohammadTourchian نیم‌رخ
    MohammadTourchian

    I received great remote support from this institute for my PMP exam preparation and documents. Recommended for anyone interested to be PMP certified !

  11. سجاد کلهری نیم‌رخ
    سجاد کلهری

    یک مجموعه خوب و حرفه ای

  12. رقیه نوروزی نیم‌رخ
    رقیه نوروزی

    I studied alot for PMP exam, but that was difficult for me to schedule the exam, fortunatly when I started PMPiran class especially camping class with Dr. Bakhtiari I felt confident enough that I am ready for this exam. In this process Ms. Yavari helped me alot, I appreciate her support and I pass this exam successfuly.

  13. حامد غلامی نیم‌رخ
    حامد غلامی

    سلام خدمت همه دوستان. متاسفانه دو جلسه آخر رو از دست دادم. اما خوبیه کلاس اینه ضبط میشه و از دست نمیدیم درس های استاد بختیاری عزیز رو. من هم تشکر میکنم بطور ویژه و خاص از جناب استاد بختیاری و خانم مهندس یاوری، بخاطر اینکه فقط بحث آموزش مدیریت پروژه نبود تو کارشون، بلکه آموزش اخلاق، نظم، معرفت، احساس مسئولیت و تعهد و انسانیت هم بود. بدون اغراق یکی از بهترین کلاس های عمرم رو گذروندم، با بدترین شرایط و بحرانی ترین شرایط زندگیم این کلاس رو شروع کردم و خوشبختانه اتفاقات خوبی برام افتاد تو کارم و گرفتن پروژه های جدید. یادم نمیره خانم مهندس یاوری بهم گفت اگر شرایط امتحان دادن و تمرکز توی منزل رو نداری، میتونم از دفتر کارشون استفاده کنم. این از هر چیزی برام با ارزش تره و قشنگ تر. اینکه هنوزم خیلی چیزها بد نیست و خیلی ها خوبن و انسان شریف. از بچه های گروه هم واقعا تشکر میکنم که ماشالا آنقدر با انگیزه بودن، حس توقف کردن و پشیمون شدن و خسته شدن رو از بین می بردن. امیدوارم همه تو کارشون و زندگیشون موفق باشن. به امید دیدار همه دوستان بویژه استادان عزیز آقای دکتر بختیاری و سرکار خانم مهندس یاوری. ارادتمند همه عزیزان

  14. مائده مرید احمدی نیم‌رخ
    مائده مرید احمدی

    آقاي دكتر بختياري و سركار خانم ياوري عزيز🌸
    خواستم از هر دو بزرگوار تشكر كنم اول از همه براي كيفيت بالاي كلاسها و دوم براي پشتيباني خيلي قشنگتون 🥹
    ان شاءالله به زودي افتخار حضوري ديدنتون رو داشته باشم 🌹
    قطعا بعداز گرفتن مدرك همه جا با افتخار ميگم كه شاگرد شما بودم 🙏🏻😌🌺

  15. امیر زنده دل نیم‌رخ
    امیر زنده دل

    استاد معین عزیز سلام و عرض ارادت.
    امیدوارم خوب و سلامت باشید.
    من شنبه امتحان PMP دادم و دیشب نتایج اومد و خدا رو شکر قبول شدم.
    بدون شک بهره بردن از محضر تدریس عالی شما عامل اصلی موفقیت من هست.
    قطعا ساختار و بستری که در موسسه PMPIRAN برای پشتیبانی، آزمون و … فراهم شده بی‌نظیر هست. سپاس فراوان از جنابعالی و تیم حرفه‌ای PMPIRAN.
    🙏🙏🌹🌹

  16. محمد نیم‌رخ
    محمد

    من دوره PMP رو با PMPIran گذروندم
    کارشون عالیه عالیه
    این دوره ای که الان گذاشتن مخصوص بچه های امریکای شمالی هست
    زمان و‌ روز کلاس (یکشنبه) خیلی خوبه
    پیشنهاد می کنم از دست ندید

  17. محسن کربعلی زاده نیم‌رخ
    محسن کربعلی زاده

    سپاس از شما آقا مصطفی. عالی بودید و لذت بردم از سر کلاس شما نشستن.
    و ممنون از خانم یاوری که پرانرژی و پیگیر بودن و بم روحیه میدادن.
    فرایندی که برای آمادگی آزمون چیدید فوق العاده بود.
    همیشه موفق و سربلند باشید.🌷🌷🌷🌷❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *