برترین نرم‌افزار‌های تحت وب مدیریت پروژه را بشناسید

2/5 - (1 امتیاز)

توانایی‌های مدیران پروژه می تواند به طور چشمگیری با ابزارهای مدیریت پروژه پیشرفته، تقویت شود، ابزارهایی از جمله نرم افزار های تحت وب که دیگر در دنیای پویای مدیریت پروژه مزیت محسوب نمی‌شود، بلکه استفاده از آن‌ها ضروری شده است.

PMPiran
5 اردیبهشت 1397 دقیقه 1 دیدگاه

توانایی‌های مدیران پروژه می تواند به طور چشمگیری با ابزارهای مدیریت پروژه پیشرفته، تقویت شود، ابزارهایی از جمله نرم افزار های تحت وب که دیگر در دنیای پویای مدیریت پروژه مزیت محسوب نمی‌شود، بلکه استفاده از آن‌ها ضروری شده است.

با توجه به این موضوع، یک لیست کوتاه که بیشتر رویکرد مدیریت پروژه‌های چابک دارد، تهیه کرده‌ایم و در اختیار شما قرار می‌دهیم. هر یک از این نرم افزارها طیف گسترده ای از ویژگی ها و یکپارچگی را ارائه می دهند که می‌تواند کارایی تیم‌های پروژه را افزایش دهد. نکته اساسی این است که شما به‌عنوان یک مدیر پروژه باید ابزارهای متنوع را شناسایی کنید و با توجه به نیاز پروژه و استاندارها و چهارچوب‌های پروژه، نرم افزار مناسب را انتخاب و با پروژه خود تطابق دهید.

WorkflowMax

WorkflowMax مدیریت یکپارچه مدیریت منابع انسانی و مدیریت شغل است که در صنایع مختلف از جمله بازاریابی، معماری، ساخت و ساز، مهندسی، مشاوره و تکنولوژی استفاده می‌شود. WorkflowMax همه را در یک «مدیریت کار cloud-based» ارائه می‌دهد. نسخه‌های موبایلی این نرم افزار نیز موجو است و شما می توانید آن را بر موبایل خود نیز داشته باشید. WorkflowMax در قالب برنامه‌های ماهیانه انعطاف پذیر ارائه می شود که هر کدام شامل برآورد، مدیریت مشتری، لیست‌های نفر ساعت کارکنان، مدیریت شغل، ردیابی هزینه کار، دسترسی مشتری و پیمانکار، مدیریت اسناد، زمینه های سفارشی، سفارشات خرید، صورت‌حساب است، این برنامه قابلیت یکپارچگی با 30 پلاگین و ابزار گزارش گیری را دارد.

هزینه های این نرم افزار به صورت هر کاربر محاسبه می‌شود و ماهانه 15 دلار می‎باشد. WorkflowMax همچنین دوره رایگان 14 روزه دارد.

Wrike

Wirke یک ابزار مدیریت پروژه آنلاین است که به شرکت‌ها با هر اندازه‌ایی در راستای بهبود ارتباطات، بهبود شفافیت و پاسخگویی به منظور ارائه سریعتر نتایج کمک می‌­کند. این نرم افزار ویژگی‌هایی شامل مدیریت بودجه، ردیابی اشکال، همکاری، اشتراک گذاری فایل، نمودار گانت، مدیریت موضوع، ردیابی نقطه عطف، ردیابی کامل درصد، مدیریت نمونه کارها، برنامه‌ریزی پروژه، مدیریت منابع، ردیابی وضعیت، مدیریت وظیفه و ردیابی زمان و هزینه را دارا است. این برنامه همچنین توانایی ساخت داشبوردهای مدیریتی و مدیریت منابع و مدیریت داده‌ها را فراهم می‌کند تا پروژه‌ها را در زمان و بودجه تعیین شده به کیفیت مطلوب برساند این برنامه از طریق وب و برنامه‌های Android و iOS در دسترس است.

ویژگی ابتدایی Wrike برای 5 کاربر رایگان بوده و نسخه حرفه ای آن معادل 9.8 دلار است.

Trello

Trello در Android، iOS، macOS، ویندوز و سیستم عامل های تحت وب موجود است. این نرم افزار افراد و همچنین کسب و کارهای کوچک و متوسط را اداره می کند. قابلیت‌های Trello شامل مدیریت پروژه Agile، بودجه‌بندی، همکاری، سفارشی سازی، ردیابی موضوع، آموزش و پشتیبانی آموزش، اطلاع رسانی، مدیریت وظیفه و قابلیت مدیریت پروژه های سنتی است.

Trello همچنین ردیابی بودجه و هزینه ها، گزارش دهی، مدیریت منابع و اطلاعیه های پروژه را ارائه می دهد؛ پشتیبان گیری خودکار، امنیت اطلاعات ذخیره شده و رمزگذاری؛ اضافه کردن عکس ها، نقاشی ها، طرح ها و مدل ها؛ و قابلیت import export را داراست. نسخه پایه ترلو رایگان است و نسخه های حرفه‌ای‌تر آن حدود 10 و 20 دلار است.

Smartsheet

Smartsheet یک ابزارتوانمند و آنلاین در زمینه یکپارچه سازی داده ها و هماهنگی وظایف است. از این ابزار در کسب و کارها با هر ابعادی می‌توان استفاده کرد Smartsheet تیم های پروژه را در زمینه های مدیریت بودجه، ردیابی اشکال، همکاری، اشتراک فایل، نمودار گانت، مدیریت ایده، مدیریت موضوع، برنامه ریزی پروژه، مدیریت منابع، وظیفه و مدیریت زمان و هزینه همراهی می‌کند.

Smartsheet به ازای هر کاربر ماهانه 14 دلار است و یک دوره 30 روزه رایگان دارد.

Mavenlink

Mavenlink یک نرم افزار ضروری برای سازمان‌های با تیم ها و مشتریان پراکنده در زمینه برنامه ریزی و ارائه کار، مدیریت پروژه و منابع مالی است. این برنامه برای سازمان های حرفه ای طراحی شده است. برنامه Mavenlink از طریق Android و iOS  قابل دسترسی است و برنامه ریزی منابع، حسابداری پروژه و قابلیت های هوش تجاری پیشرفته (با گزارش های سفارشی و 40 گزارش پیش ساخته شده) را ارائه می دهد. این نرم افزار امکان دسترسی به اسناد و مدارک، آموزش آنلاین و شخصی را دارد. برنامه Mavenlink قابلیت‌های همکاری ای را فراهم می کند که تیم ها را قادر می سازد کار خود را بر روی عناصر خاص مانند کارت های تایید، گزارش هزینه‌ها، وظایف، اثبات‌ها، فایل‌ها، درخواست منابع و سفارشات تغییر، متمرکز کنند.

نسخه پایه این نرم افزار 19 دلار برای هر کاربر و نسخه حرفه ای 39 دلار به ازای هر کاربر است.

Asana

Asana در Android، iOS، Mac OS، Windows و سیستم عامل های مبتنی بر وب در دسترس است. این نرم افزار ویژگی مدیریت بودجه، ردیابی زمان و هزینه، مدیریت منابع و تست QA را دارد.  Asana همچنین داشبوردهای مدیریتی ارائه می‌دهد.

با Asana یک رهبر پروژه می تواند پروژه ها را با تیم ها و همچنین مشتریان، فروشندگان، پیمانکاران، اشخاص ثالث و مهمان‌های سازمان به اشتراک بگذارد. مدیران پروژه می توانند از Asana برای برنامه ریزی روز خود، تجسم اهداف و نقاط قوت، تعیین وظایف و تاریخ های مربوطه، و برقراری اولویت ها، ارائه، مدیریت مرکزی و صدور صورت حساب، استفاده کنند. با Asana، شرکت‌ها همچنین می‌توانند کاربران خود، مدیران و احراز هویت را پیکربندی کنند.

نسخه ابتدایی آن تا 15 کاربر رایگان بوده و نسخه اصلی آن بدون محدودیت کاربر ماهانه 9.25 دلار است.

جمع بندی:

با استفاده از این لیست قابل توجه از ابزار مدیریت پروژه، می‌توانید قابلیت های هر کدام را بررسی و متناسب با ویژگی ها و اهداف شرکت خود نرم‌افزار مناسب را انتخاب ک نید این کار باعث ایجاد نظم و تسهیل در امور سازمانی شما می‌شود و شما می‌تواند با موج پویایی حاکم بر فضای مدیریت پروژه همراه شوید. همچنین برای کنترل و برنامه‌ریزی پروژه می‌توانید در دوره آموزش نرم‌افزار MSP شرکت کنید. با گذراندن این دوره نه تنها کار با نرم‌افزار MSP را به صورت کامل می‌آموزید، بلکه با مفاهیم و تکنیک‌های برنامه‌ریزی و کنترل پروژه آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد صحیح این نرم‌ افزار کنترل پروژه در جهت دستیابی به اهداف سازمان و تهیه گزارش‌های کاربردی از آن را خواهید آموخت.


PMPiran

PMP

مجموعه PMPiran با سال‌ها تجربه در حوزه آموزش و مشاوره مدیریت پروژه


یک پاسخ

  1. behtime.ir هم یک نرم افزار فارسی برای مدیریت پروژه هست. امکانات فارسی خوبی داره و تحت وب هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *